سفارش تبلیغ
صبا ویژن



قسم به اسبان دونده مجاهدان...






درباره نویسنده
قسم به اسبان دونده مجاهدان...
والعادیات
ما مسلمانان اشغال بیت المقدس را همچون جراحتی در قلب خویش می‏یابیم که جز با فتح آن و بازگشت دیگر‏باره اش به دامان اسلام التیام نمی‏یابد.‏.. تقدیر تاریخ در جنگی که میان مسلمانان با اشغالگران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد... بیت‏المقدس، آماده باش. سپاه محمد (ص) خواهد آمد. (شهید آوینی)
تماس با نویسنده


لینک دوستان
تحریم کالاهای صهیونیستی
پاسخ به سؤالات وهابیت
مؤسسه تحقیقاتی ندا
مقاومت اسلامی لبنان
خبرگزاری قدس
سجیل (شعر مقاومت)
قدس‏مقدس
عادیات
نماینده
اقصی
وثاق
محمدرضا زائری
ایرانیان مقیم لبنان
اطلاعات شهدا (ایثار)
کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
قسم به اسبان دونده مجاهدان...


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :34082
بازدید امروز : 1
 RSS 

   

مسجد‏‏الاقصی، اسیر غفلت

این روزها مسائل مربوط به غزه و فلسطین در صدر اخبار و برنامه‏های صدا و سیما قرار دارد. و در این میان فیلم و تصویر از نقش بسیار مهمی برخوردار است. در این چند روز به تصویری که مقابل آرم شبکه‏های 1، 2 و 3 حک شده، دقت کرده‏اید؟!  همان تصویری که در کلیپ‏ها و فیلم‏ها به عنوان نمادی از فلسطین به کار می‏رود. همان تصویری که پشت اسکناس صد تومانی درج شده. و همان تصویری که در تظاهرات و راهپیمایی‏های مربوط به فلسطین بسیار به چشم می‏خورد...

 این تصویر مسجد قبة‏الصخره است. مسجدی که در فاصله نزدیکی از مسجد‏الاقصی قرار دارد. و ظاهراً موضوع اشتباه گرفتن مسجد‏الاقصی با مسجد‏‏القبة تا حدی به دلیل نزدیکی این دو بنا و قرار گرفتن‏شان همراه با برخی ابنیه دیگر در مجموعه حرم‏الشریف است. اما به نظر می رسد در ورای این تشابه ساده، مسئله مهم‏تری پنهان است. آن چنان که یکی از اساتید دانشگاه امارات، چند سال پیش در نامه‏ای به یکی از نشریات چنین نوشت: «بین مسجد‏الاقصی و مسجد قبة‏الصخره سردرگمی قابل توجهی وجود دارد. هرگاه در رسانه‏های محلی و بین‏المللی ذکری از مسجد‏الاقصی به میان می‏آید، در عوض عکسی از مسجد‏القبة نمایش داده می‏شود. دلیل اصلی این مسئله عدم اطلاع عموم مردم، هم راستا با توطئه‏های رژیم صهیونیستی است. در زمان اقامتم در ایالات متحده امریکا نیز بارها با این مسئله مواجه بودم. تا اآن که اطلاع یافتم صهیونیست‏ها در امریکا چنین تصاویری را چاپ و منتشر کرده و گاه با قیمت بسیار اندک و حتی رایگان در اختیار اعراب و مسلمانان قرار می‏دهند. این مسئله مؤید آن است که سران صهیونیستی می‏خواهند تصویر اصلی مسجد‏الاقصی را از اذهان مردم پاک کنند تا بتوانند آن را تخریب، و معبد مورد ادعای خود را پنهانی بنا کنند. و اگر کسی شکایت یا اعتراضی داشته باشد به طور زنده تصویر مسجد‏القبة را نشان داده و اظهار خواهند داشت که اتفاقی نیفتاده است.هنگامی که از برخی اعراب مسلمان و حتی برخی فلسطینی‏ها پرسش کردم دریافتم که آن‏ها نیز قادر به تمایز بین این دو مکان مقدس نیستند.  جای تاسف است که اسرائیلی‏ها تا چه حد در پیشبرد توطئه‏شان توفیق داشته‏اند.»

لذا قبة‏الصخره جایگزین صهیونیست‏ها برای مسجدالاقصی است. و آن‏ها همواره کوشیده‏اند تا با معرفی قبة‏الصخره توجه مسلمانان را از مسجد‏الاقصی منحرف، و زمینه را برای ویران کردن مسجد و ساختن معبد موهوم سلیمان به جای آن فراهم کنند. صهیونیست‏ها از همان آغاز، این افسانه را ترویج کردند که این مسجد بر روی معبد قدیمی یهودی موسوم به هیکل سلیمان ساخته شده است و از این رو گروهی از صهیونیست‏های افراطی اعلام کردند که برای بازسازی هیکل سلیمان باید مسجد‏الاقصی ویران شود. از این رو طی چهل سال که از اشغال قدس می‏گذرد تلاش‏هایی مبنی بر تخریب مسجد‏الاقصی و نصب هیکل موهوم در حال انجام است. با اینکه حفاری‏های صهیونیستی تا کنون از یافتن دلیلی برای این ادعا عاجز مانده است اما آن‏ها هم‏چنان بر این ادعای خود پافشاری می‏کنند.

 قدس از کهن‏ترین شهر‏های جهان به شمار می‏رود. به طوری‏که عمر آن از 45 قرن فراتر است. این شهر مهد سه آیین اسمانی (یهود، مسیح و اسلام) بوده است.

مسجد‏الاقصی نامی ‏است اسلامی که خداوند برای این مکان برگزیده و در قرآن کریم به آن اشاره فرموده:  سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ .  (سوره اِسراء /  آیه 1 )

اقصی به معنای دورترین است و مقصود از آن اینکه این مسجد نسبت به دو مسجد بزرگ دیگر مسلمانان در مکه و مدینه دورتر است. پیش از آنکه نام مسجد‏الاقصی در قرآن ذکر شود، این مکان به بیت‏المقدس معروف بود.

این مسجد یکی از مقدس‏ترین اماکن اسلامی برای مسلمانان جهان است. مسجد‏الاقصی اولین قبله مسلمانان و هم چنین سومین حرم شریف پس از مسجد‏الحرام و مسجد‏النبی است. مسجد‏الاقصی به گواه تاریخ نویسان دومین مسجد ساخته شده بر روی زمین پس از بیت‏الله‏الحرام محسوب می‏شود. بر عکس آنچه که برخی‏ها در مورد مسجد‏الاقصی تصور می‏کنند، این مسجد توسط عبد‏الملک‏بن‏مروان ساخته نشده، بلکه او تنها قبة‏الصخره را ساخت. و بنابر روایات مختلف، صحیح آن است که حضرت آدم (ع) آن را ساخته و زیر بنای آن را 40 سال پس از ساختن بیت‏الله‏الحرام بنا به دستور خداوند نهاده است.

مسجد‏الاقصی شامل منطقه‏ای است مستطیل شکل در جنوب شرقی شهر قدس که دور تا دور آن را دیوار در برگرفته است. مساحت مسجد حدود 144 دونم (هر دونم هزار متر مربع) است و شامل مسجد‏الاقصی، قبة‏الصخره و دیگر مساجد، گنبد‏ها، رواق‏ها، منابر، گلدسته‏ها و... است که تعداد آن‏ها به 200 اثر می رسد.

و سخن آخر اینکه استفاده از عکس‏های مسجد‏الاقصی و انتشار آن‏ها می‏تواند گامی باشد در جهت خنثی کردن این هدف صهیونیستی...

(جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مسجد‏الاقصی و مسجد قبة‏الصخره می توانید به سایت خبرگزاری قدس مراجعه نمایید.)

 



نویسنده » والعادیات » ساعت 3:47 عصر روز سه شنبه 87 دی 10

مبادا غافل شویم و روزمرّگی ما را از حضور تاریخی خویش، غافل کند.

                                                                                        شهید آوینی

 

امروز غزه در محاصره است.

این جمله ، نه یک تیتر خبری، که بیان گله و شکایت است. گله از من و تو‏ی مسلمان. گله از ما‏‏ی مسلمان. و گله از سران ممالک اسلامی.

اگر امروز غزه در محاصره است، اگر فلسطین، عراق، افغانستان، لبنان و... محروم از امنیت و آسایش‌اند، تقصیر من و توی مسلمان است. همین.

تقصیر ماست چون یادمان رفته عهد‏مان را با خدا و یادمان رفته سفارش پیامبرمان را که فرمود: مسلمان نیست کسی که صبح کند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد.

  امروز عید غدیر است و غزه در محاصره؛ و این کلام علی (ع) است که خطاب به من و توی مسلمان چنین می فرماید:

شنیده‌ام مهاجم به خانه‏های مسلمانان و کسانی که در پناه اسلام‏اند درآمده، گردنبند و دستبند و گوشواره و خلخال از گردن و دست و پای زنان به در می‏کرده است. حالی که آن ستم‌دیدگان برابر آن متجاوزان، جز زاری و رحمت خواستن سلاحی نداشته‌اند... اگر از این پس مرد مسلمانی از غم چنین حادثه بمیرد، چه جای ملامت است، که در دیده‌ی من شایسته چنین کرامت است.

شگفتا به خدا که هماهنگی این مردم در باطل خویش، و پراکندگی شما در حق خود دل را می‏میراند و اندوه را تازه می‏گرداند... که آماج تیر بلایید.  بر شما غارت می‏برند و ننگی ندارید. با شما پیکار می‏کنند و به جنگی دست نمی‌گشایید. خدا را نا‏فرمانی می‌کنند و خشنودی می‌نمایید...

به خدا می‌بینم که این مردم به زودی بر شما چیره می‏شوند؛ و چه جای شگفتی، که دشمنان شما در باطل خود متحد شدند و شما در حق خود پراکنده. آنها با نهایت اصرار و استقامت در راه تاریک و کج خود پیش می‌روند و شما در راه مستقیم و جادّه‌ی حق و روشن خود منحرف می‌شوید. شما امام خود را در حق نافرمانی می‌کنید و آنان در باطل پیرو امام خویش‌اند...

 



نویسنده » والعادیات » ساعت 7:57 عصر روز سه شنبه 87 آذر 26

<      1   2